maandag 24 juni 2013

We gaan weer beginnen



IVF voor een tweede kindje!


René (mijn man) en ik hebben besloten om niet langer te wachten en voor een tweede kindje te gaan. Anticonceptie gebruiken we toch al  niet maar we hebben ook het AZM ziekenhuis gebeld en ons weer ingeschreven voor een IVF behandeling.


Deze keer wil ik jullie d.m.v. mijn blog meenemen op onze reis.
De allereerste afspraak hebben we een aantal weken geleden al gehad. Het was een korte controle of alles goed was. Zo is er bloed afgenomen, het sperma is weer gecontroleerd en ook is er bij mij een inwendige echo gemaakt om te kijken hoe de baarmoeder er uit zag en of er eitjes zijn die zich verder ontwikkelen. Alle uitslagen waren gelukkig prima.


We konden zelfs al die maand nog beginnen met de pil maar daar hebben we niet voor gekozen omdat ik borstvoeding geef en ik Samantha tenminste tot één jaar wou blijven voeden. Nu is dat jaar verstreken en ben ik langzaam aan het afbouwen.

Je wordt verplicht om te stoppen met borstvoeden als je het IVF traject in wilt bij het AZM. Over het algemeen zijn de meningen verdeeld over IVF en borstvoeding. Het schijnt volgens sommige onderzoeken niet schadelijk te zijn voor je kindje maar het is ook zeker niet bevorderlijk om zwanger te raken vanwege de hormonen die een eventuele innestelling kunnen tegengaan. Vroeger werd bv zelfs gezien als een natuurlijke anticonceptie maar het is natuurlijk geen 100% garantie je kan zeker wel zwanger raken als je borstvoeding geeft.

Het afbouwen van de voedingen gaat redelijk goed, Samantha krijgt nu alleen nog 's avonds en 's ochtends een voeding.

De 27ste Juni hebben we de volgende afspraak in het AZM. Eerst krijgen we een prive gesprek met een IVF verpleegkundige en daarna volgt een groepsgesrek met andere ouders die ook voor een tweede kindje met hulp van IVF gaan.
Ik houd jullie op de hoogte..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten