zondag 30 juni 2013

Wat een opluchting.



Jeetje, ik ben zo opgelucht nu ik weet waar ik aan toe ben en de eerste datums van ons traject vast staan.

Dat had ik eigenlijk niet gedacht want ik twijfelde nog altijd een beetje er aan of het nu wel het goede moment is om weer met IVF te beginnen en voor een tweede kindje te gaan.

Ja, het klinkt misschien gek maar dan denk ik, wat als het in een keer lukt en het misschien niet helemaal goed zit of het een heel moeilijk kindje wordt dat heel veel tijd op eist! Hoe is dat dan voor Samantha en doen we haar niet te kort om zo snel alweer voor een broertje/zusje te gaan. Puur al omdat we dan minder tijd voor haar alleen hebben. Maar tegelijker tijd denk ik ook misschien is het wel hartstikke leuk om twee jaar te verschil te hebben tussen de kinderen dan hebben ze misschien meer aan/met elkaar

Mijn broer en ik schelen negen jaar en dat is een erg groot verschil. Wij zijn daardoor natuurlijk ook niet heel veel met elkaar opgetrokken en dat mis ik toch wel. Die goede band die sommige broers en zussen hebben die weinig in leeftijd met elkaar schelen dat lijkt me toch ook geweldig voor Samantha.

Ow, en dan is er ook nog het feitje dat RenĂ© al 40 jaartjes is, en hij wilt geen stokoude pappa zijn. Hij weet zelf hoe het is om een oudere vader te hebben net als ik trouwens, onze vaders waren ook rond de 40 toen ze ons kregen en dat is niet altijd even leuk geweest. Zeker heeft alles voor en nadelen en zaten er niet alleen de bekende nadelen aan maar toch ook echt wel een aantal voordelen aan om wat oudere ouders te hebben. Er is bijvoorbeeld toch een bepaalde wijsheid  die je je kinderen kan meegeven die jezelf door de jaren hebt opgedaan. En ik zeg niet dat jonge ouders niet wijs genoeg zijn maar zeg nou zelf je bent nu een stuk wijzer dan tien jaar geleden. Het maakt niet uit hoe oud je nu bent, over tien jaar ben je weer een stuk wijzer.



Al met al had ik dus grote twijfels of dit wel het goede moment was om te starten, maar nu is het alsof er een last van mijn schouders is gevallen. Ik weet nu gewoon waar ik aan toe ben en ik moet eerlijk zeggen. Ik heb er echt zin in!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten