zondag 28 juli 2013

Weg met die lelijke tuinslang



Ik had er helemaal genoeg van, die lelijke tuinslang op mijn overdekt terrasje en geen opbergruimte in de tuin.

Toen bedacht ik me dat we best een hoekkast zouden kunnen maken in die anders toch onbruikbare dode hoek op ons terras.
Zo heeft de kast een dubbele functie gekregen. We hebben eindelijk wat opbergruimte voor bbq- benodigdheden, bezems en andere tuinspulletjes gekregen en de tuinslang is mooi weggewerkt en niet meer in het zicht.

 Het is nog niet helemaal af want ik wil het liefst nog een automatische rolslang zo dat de slang nog minder plaats in beslag neemt en zich makkelijker laat oprollen. (gemak dient de mens) Maar dit zat nog niet in ons budget dus dat komt nog wel. Ondertussen ben ik hier al heel blij mee.

 Het heeft ons overigens alleen het geraamte van de kast gekost want goede vrienden van ons hadden de planken die we hebben gebruikt nog over. Ze waren wel geverfd maar die kant zit nu aan de binnenkant van de kast.



Het geraamte

 
 
 
Een paar gebruikte tweedehands plankjes er tegenaan.
 
 
 
 De scharnieren bevestigd
 
 
Gebeits in een whitewash kleurtje.
 
 
 
En de binnenkant met tuinslang en opbergruimte.
 
 
Ik ben tevreden.... 

1 opmerking:

  1. Heel herkenbaar, haha. Als de tuinslang opgerold is rondom een haspel dan ziet het er wel mooi uit, maar niet opgerold is het maar een zooitje eigenlijk. De hoekkast ziet er strak uit, en zo de tuinslang mooi weggewerkt. Knap dat jullie dat zelf gemaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen